Zespół Interdyscyplinarny
Ustawa z dnia 29 lipca 2005 roku o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie w celu zwiększenia skuteczności przeciwdziałania przemocy w rodzinie nałożyła na gminę obowiązek utworzenia zespołu interdyscyplinarnego.
Zarządzeniem Nr 0050.51.2017 Burmistrza Więcborka z dnia 26 czerwca 2017 roku został powołany nowy skład Zespołu Interdyscyplinarnego.
Zespół działa przy Miejsko – Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Więcborku, który zapewnia jego obsługę administracyjną.
Przewodniczący Zespołu – Elżbieta Maziarz-Rudnik
Zastępca Przewodniczącego Zespołu – Tomasz Siekierka
W skład Zespołu Interdyscyplinarnego wchodzą przedstawiciele:
• Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Więcborku,
• Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sępólnie Kr. z siedzibą w Więcborku,
• Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Więcborku,
• Posterunku Policji w Więcborku,
• ,,Stowarzyszenia Aktywnych Społecznie” w Więcborku,
• Gminnego Centrum Medycznego PROVITA Sp. z o.o w Więcborku,
• Biura Obsługi Oświaty Samorządowej w Więcborku ,
• Szkół Podstawowych i Gimnazjów z terenu gminy Więcbork,
• Zespołu Kuratorskiego Służby Sądowej Sądu Rejonowego w Świeciu z siedzibą w Tucholi.
W celu rozwiązywania problemów związanych z wystąpieniem przemocy w rodzinie w indywidualnych przypadkach zostają tworzone grupy robocze. Ich skład jest uzależniony od konkretnej sytuacji.
Cele Zespołu Interdyscyplinarnego:
• pomoc osobom, rodzinom, grupom problemowym i środowiskom dysfunkcyjnym w przezwyciężeniu ich problemów,
• efektywne podejmowanie działań pomocowych i interwencyjnych w momencie zaistniałego problemu,
• współdziałanie z innymi podmiotami przy rozwiązywaniu problemu i przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie,
• rozpowszechnianie informacji o instytucjach, osobach i możliwościach udzielenia pomocy w środowisku lokalnym.
Regulamin Organizacyjny Zespołu Interdyscyplinarnego w Więcborku
Kliknij tutaj, by pobrać dokument.
Tryb i sposób powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego w Więcborku
Kliknij tutaj, by pobrać dokument.
Procedura „Niebieskiej Karty”
Kliknij tutaj, by zapoznać się z procedurą.
Zalecenia Wojewody Kujawsko-Pomorskiego w zakresie przeniesienia prowadzenia procedury „Niebieskiej Karty”
Kliknij tutaj, by zapoznać się z zaleceniami.
Zarządzenie Dyrektora MGOPS w Więcborku w sprawie: wprowadzenia Procedury postępowania pracownika socjalnego przy wykonywaniu czynności odebrania dziecka z rodziny w razie bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia w związku z występowaniem przemocy w rodzinie oraz Procedury wykonywania określonych działań przez pracownika socjalnego po godzinach pracy Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Więcborku.
Kliknij tutaj, by pobrać Zarządzenie.
Kliknij tutaj, by pobrać Procedurę postępowania pracownika socjalnego przy wykonywaniu czynności odebrania dziecka z rodziny w razie bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia w związku z wystąpieniem przemocy w rodzinie.
Kliknij tutaj, by pobrać Procedurę wykonywania określonych działań przez pracownika socjalnego po godzinach pracy Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Więcborku.
Diagnoza problemu przemocy
Kliknij tutaj, by zapoznać się z diagnozą.
Baza kontaktowa MGOPS w Więcborku
Kliknij tutaj, by pobrać bazę kontaktową.
Baza kontaktowa Gminnej Komisji Rozwiazywania Problemów Alkoholowych w Więcborku
Kliknij tutaj, by pobrać bazę kontaktową.
Baza kontaktowa Punktu Interwencji Kryzysowej w Więcborku oraz Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej oraz Poradnictwa Obywatelskiego w Więcborku
Kliknij tutaj, by pobrać bazę kontaktową.