SIGN IN YOUR ACCOUNT TO HAVE ACCESS TO DIFFERENT FEATURES

FORGOT YOUR PASSWORD?

FORGOT YOUR DETAILS?

AAH, WAIT, I REMEMBER NOW!
[godziny_pracy]

Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Więcborku

  • Ośrodek
    • MGOPS Więcbork
    • Jednostki podległe
      • Świetlica Środowiskowa
      • Klub Integracji Społecznej
        • O KIS
        • I edycja 2007 rok
        • II edycja 2009 rok
        • III edycja 2010 rok
        • IV edycja 2011 rok
        • V edycja 2012 rok
        • VI edycja 2013 rok
        • VII edycja 2015 rok
        • VIII edycja 2016 rok
        • IX edycja 2018 rok
      • Klub Senior+
        • Działalność w 2018
        • Działalność w 2019
        • Działalność w 2020
      • Klub Seniora
        • O Klubie Seniora
        • Działalność w 2009, 2010
        • Działalność w 2011
        • Działalność w 2012
        • Działalność w 2013
        • Działalność w 2014
        • Działalność w 2015
        • Działalność w 2016
        • Działalność w 2017
        • Działalność w 2018
    • Napisali o nas
    • Wyróżnienia, podziękowania
    • Elektroniczna Skrzynka Podawcza
    • Inspektor Ochrony Danych
    • Deklaracja dostępności
  • Pomoc społeczna
    • O pomocy społecznej
    • Formy udzielanej pomocy
    • Pracownicy socjalni
    • Aktywna integracja
      • Projekty w 2006
      • Projekty w 2007
      • Projekty w 2008
      • Projekty w 2009
      • Projekty w 2010
      • Projekty w 2011
      • Projekty w 2012
      • Projekty w 2013
      • Projekty w 2014
      • Projekty w 2015
      • Projekty w 2016
      • Projekty w 2017
      • Projekty w 2018
      • Projekty w 2019
      • Projekty w 2020
  • Świadczenia rodzinne
    • Terminy wypłat
    • „Dobry Start”
    • Świadczenie wychowawcze (500+)
    • Zasiłek rodzinny oraz dodatki
    • Świadczenia opiekuńcze
    • Świadczenie rodzicielskie
    • Jednorazowa zapomoga z tytułu urodzenia się dziecka
    • Zasiłek dla opiekunów
    • Fundusz Alimentacyjny
    • Druki
    • Druki – koordynacja
  • Wsparcie rodziny
    • Wspieranie rodziny – asystenci rodziny
    • Zespół Interdyscyplinarny
    • Karta Dużej Rodziny
    • Punkt Interwencji Kryzysowej
    • Kampania „Powstrzymaj pijanego kierowcę!”
    • Pomoc osobom dotkniętym przemocą w rodzinie
    • Niebieska Linia
    • Informator o przysługujących uprawnieniach w ramach ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin ,,Za życiem”
    • Procedury dotyczące finansowania działań związanych z przeciwdziałaniem alkoholizmowi, przemocy i narkomanii
    • Konsultacje społeczne “Gminnego Programu Profilaktyki…”
    • Bądźmy poszukiwaczami AUTORYTETU
  • Przetargi
    • Zamówienia publiczne w 2022
    • Zamówienia Publiczne w 2021
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Zamówienia Publiczne w 2016
    • Zamówienia publiczne w 2015
    • Zamówienia publiczne w 2014
    • Zamówienia publiczne w 2013
    • Zamówienia publiczne w 2012
    • Zamówienia publiczne w 2011
    • Zamówienia publiczne w 2010
  • Kontakt
    • Formularz kontaktowy
    • MGOPS Więcbork
    • ŚŚ Uśmiech
+48 52 389 53 50
  • Home
  • Asystent rodziny, pracownik socjalny, kurator sądowy

Asystent rodziny, pracownik socjalny, kurator sądowy

Zadania pracownika socjalnego (ustawa o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 roku)

  • praca socjalna;
  • dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń;
  • udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej; skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w realizacji tych zadań;
  • pomoc w uzyskaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskiwaniu pomocy;
  • udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej;
  • pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych;
  • współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania patologii i skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie skutków ubóstwa;
  • inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin;
  • współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia.

 

Zadania asystenta rodziny  (ustawa o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej z dnia 9 czerwca 2011 roku)

  • opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art. 11 ust. 1;
  • opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
  • udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
  • wspieranie aktywności społecznej rodzin;
  • motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
  • udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
  • motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
  • udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
  • podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
  • prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
  • prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
  • dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny podmiotowi, o którym mowa w art. 17 ust. 1;
  • monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
  • sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
  • współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
  • współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180, poz. 1493, z 2009 r. Nr 206, poz. 1589 oraz z 2010 r. Nr 28, poz. 146 i Nr 125, poz. 842), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

 

Zadania kuratora sądowego  (rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 czerwca 2003 roku w sprawie szczegółowego sposobu wykonywania uprawnień i obowiązków kuratorów sądowych)

Kurator rodzinny, któremu powierzono sprawowanie nadzoru:

  • zaznajamia się z aktami sprawy i innymi niezbędnymi środkami informacji o podopiecznym, a w szczególności
  • z przebiegiem dotychczasowych nadzorów;
  • nawiązuje pierwszy kontakt z podopiecznym, nie później niż w ciągu 7 dni od daty wpływu prawomocnego orzeczenia do zespołu kuratorskiej służby sądowej;
  • poucza podopiecznego o prawach i obowiązkach wynikających z orzeczenia sądu oraz omawia sposób i terminy ich realizacji;
  • planuje wobec podopiecznego oddziaływania profilaktyczno-resocjalizacyjne i opiekuńczo-wychowawcze;
  • współpracuje z rodziną podopiecznego w zakresie oddziaływań, o których mowa w pkt 4;
  • udziela podopiecznemu pomocy w organizowaniu nauki, pracy i czasu wolnego oraz w rozwiązaniu trudności ˝życiowych;
  • kontroluje zachowanie podopiecznego w miejscu zamieszkania, pobytu, nauki i pracy;
  • współdziała z organizacjami, instytucjami, stowarzyszeniami i innymi podmiotami, których celem działania jest pomoc podopiecznym.

Dane kontaktowe:

Miejsko - Gminny Ośrodek
Pomocy Społecznej w Więcborku

ul. Mickiewicza 22A,
89-410 Więcbork,
tel. 52 389 53 50
fax 52 389 53 51
sekretariat@mgopswiecbork.pl

Godziny otwarcia

Poniedziałek - 7:00 - 15:00

Wtorek - 8:00 - 16:00

Środa - 7:00 - 15:00

Czwartek - 7:00 - 15:00

Piątek - 7:00 - 15:00

Biuletyn Informacji Publicznej

Harmonogram spotkań Klubu Senior+

Nabór kandydatów na opiekunów prawnych dla osób całkowicie ubezwłasnowolnionych i kuratorów dla osób częściowo ubezwłasnowolnionych

Nagrody MGOPS

Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

Procedury dotyczące finansowania działań związanych z przeciwdziałaniem alkoholizmowi, przemocy i narkomani

Nieodpłatna pomoc prawna

Skargi i wnioski

Dyrektor Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Więcborku przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków we wtorki, w godzinach 9.00 - 15.00 lub w innym terminie wcześniej uzgodnionym.

Skargi i wnioski przyjmowane są w sekretariacie MGOPS - pokój nr 34. Skargi i wnioski rozpatrywane są przez Dyrektora MGOPS przy merytorycznym współudziale wyznaczonych pracowników.

Polecane strony

  • Ośrodek
  • Pomoc społeczna
  • Świadczenia rodzinne
  • Wsparcie rodziny
  • Przetargi
  • Kontakt
  • Deklaracja dostępności
  • Formularz kontaktowy
© Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Więcborku | Wszelkie prawa zastrzeżone
Wykonanie: INLOGO.pl
TOP
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda